Mitt Djurfyllda Liv! =)

Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Louise Nilsson - 5 juni 2009 19:01

Hej! Oj vad jag blev arg på mej själv idag!!! Mamma hade ju länkat till att jag lagt ut och sånt så ni skulle gå in och kolla idag! Och mitt inlägg tog evigheter att göra för jag skrev jätte mycket! Och då när jag skulle scrolla neråt så råka jag gå bakåt så att ALLT jag skrivit försvann!! Gissa om jag blev arg och lessen!? Jag bara stängde ner allt och gick ner o titta på TV. Men nu är jag på något bättre humör och skriver det jag kommer ihåg!=)

Igår var jag och mamma ute och gick med hästarna och då sa mamma att vi kunde ta ut hästarna idag också! Men då skulle mamma köra Gizmo och jag rida på Tuva! Så det gjorde vi idag! Jag har varit i skolan sen klockan 8:00 ungefär och slutade 13:10. Idag är det fredag och då får vi alltid någon god efterrätt!! =D Det var fruktsallad med en gräddklick brevid! Jag äslakar den skolan! Det är alltid hemma gjord mat! :D Och den maten är så GOOOOD! Och hembakat bröd till frukost-mellanmål på morgonen :) Men ibland kan vi få fil/mjölk och flingor eller bullar och kakor! Men för det mesta får vi hembakat bröd och saft eller mjölk :) När jag kom hem med bussen ungefär 13:30 så höll mamma på att göra i ordning med att plocka fram sakerna som hon skulle ha till Gizmo! Tuva hade smitit och det hade mamma märkt men hon lät Tuva stå där och äta tills jag kom hem för Tuva behövde inte stå ute så länge då! :) Så det var bara för mej att gå in, byta till ridbrallor, gå ut och göra i ordning Tuva, hjälpa mamma lite med sulkyn åt Gizmo så drog vi iväg!

Vi gick ner längs med "Panklands-vägen" och fortsatte bortöver tills vi kom upp till storvägen i närheten av Englund ( en liten gammal lantaffär där det mest finns bullar och kakor och godis men även hundben och annat! ). Då gick vi en liten bit på asfalten och gick ner på en LIIIITE större grusväg och kom efter den grusvägen till en ännu större grusväg som ledde bort till "Lellnishan" ( Lillnilsfolk ) det heter så där några av mina, pappas och Dans släktingar bor. Mamma är inte släkt med dom. Där hade dom kossor som blevjättenyfikna när vi kom med ett par VÄLDIGT konstiga kossor somhadde en konstig läde-och-tyg-prydnad på sej och den andra hade visst nån konstig plöj-vagn med en människa på! Oj-oj-oj! Vilka konstiga typer tyckte kossorna! 

Vilka konsiga hästar med spetsiga hovar på SKALLEN! Och dom är ju jätte många ju! Och vad dom STINKER! Tänkte hästarna! När vi var på väg hem fick jag köra Gizmo så ledde mamma Tuva :) Efter tag så bytte vi igen så jag red Tuva och mamma körde Gizmo! Sen bytte vi ÄNNU en gång så att jag körde Gizmo och mamma ledde Tuva! :) Byta hit och byta dit! Vilket krångel!!! Och när vi skulle över vägen en gång så körde mamma över med Gizmo och jag följde efter med Tuva men Tuva stannade mitt i vägen så jag fick gå tillbaka så jag och mamma hamnade på en varsin sida av vägen :( Sen hoppade jag av så jag skulle leda henne över men hon stannade ändå mitt ivägen så jag fick gå tillbaka! Sen mitt upp i allt töl med Tuva så kom det upp en cross från en grusväg så Gizmo skrämdes och skulle försöka backa ut i vägen men mamma fick honom att inte backa ut i vägen! Och det blev ett pärlband av bilar som stannade för att jag skulle gå över med Tuva för alla såg att hon krånglade!!! Hon kastade i huvudet och nafsade lite efter min tröja. Jag försökte att gå över vägen med Tuva när alla bilar tittade på men hon stannade IGEN så jag fick gå tillbaka! Jag fick skicka förbi alla bilar och killen med crossen hade också stannat för att Tuva höll på sådär! När alla bilar åkt iväg ockte han på crossen också! Till slut så följde Tuva med över vägen och allt blev bra igen så vi fortsatte hemåt! Puh! Det var en jobbig häst du! Fniss ^^  :) Vi var ute i evigheter! När jag och mamma satt vid köksbordet och åt "varmisar" ( varma dubbel-smörgåsar med ost emellen och jag brukar ha ketschup mellan också men inte mamma ) så var klockan ungefär 17:00!! Oj-oj-oj vilken rolig dag! Förrutom att jag råka gå bakåt så allt försvann och de där me Tuva var inte så kul att vara med om men när man läser det så blir det faktist väldigt mycket humor i det om man tänker efter ordentligt! :)


Gizmo är i ordning med sulky och allt =)


Mamma kör Gizmo! OBS! Kolla Tuvas lugg nere i höger hörn! :)


Jag sitter på Tuva :P


Jag på Tuva igen! =P


Jag kör Gizmo :D


Och så kollar vi på kossor såklart! =D

Presentation

Omröstning

Har du en blogg? Kan du kommentera till mej vad den heter då?
 Ja, jag har en blogg och kan skriva den i kommentarer till dej! =)
 Nej, jag har ingen blogg så jag kan inte kommentera den då...
 Nej, jag har ingen blogg men funderar på att skaffa!
 Ja, jag har en blogg men vill inte kommentera den till andra!
 Jag har haft men tog bort den.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards